De leerlingen/studenten maken in groepjes een puzzel waarbij ze verschillende belangen aan de juiste landen moeten koppelen. Nadat ze de puzzel af hebben, denken ze na over de vraag welkebelangen voor de landen prioriteit hebben.
Leerdoelen
-
- De leerlingen/studenten begrijpen dat er bij een vreedzame oplossing van een conflict meestal onderhandeld moet worden over de verschillende belangen die landen hebben.
-
- De leerlingen/studenten kunnen in hun eigen woorden uitleggen waarom andere landen dan Oekraïne en Rusland betrokken zijn bij de vredesonderhandelingen.
-
- De leerlingen/studenten kunnen per land minimaal twee belangen in de vredesonderhandeling opnoemen
Materialen
| Titel |
Type |
Materiaal |
| TvA - Docentenhandleiding |
Bestand |
Download
|
| TvA - Belangenkaartjes |
Bestand |
Download
|
| TvA - Antwoordenmodel (PowerPoint) |
Bestand |
Download
|
Onderwerpen:
Internationaal, Invloed uitoefenen, Staatsvormen en politieke stelsels
Duur:
30-50 minuten
Werkvorm:
Dialoog, Puzzel
Preview
Materialen
| Titel |
Preview |
| TvA - Docentenhandleiding |
|
| TvA - Belangenkaartjes |
|
| TvA - Antwoordenmodel (PowerPoint) |
|